Svar :D (sena..)

FRÅGESTUNDSSVAR!!

Lisa:

Alla:

1. Hur gamla är ni?
2. Kan ni börja med varsin veckans tips o veckans övning?
3. Om ni inte skulle rida vad skulle ni göra då?
4. Vad vill ni jobba som?
5. Hur träffades ni?
6. Erat mål för i år med era hästar?

Stella:

1. 14

2. Visst :)

3. Hmm ingen aning, antagligen klättra som jag gjorde förut :)

4. Ingen aning, veterinär..?

5. Genom träningar

6. Med Murphy är det att rida klart laget och tävla klart m henne, sen ska hon säljas :( Med Cajsa är det att jobba på som vanligt och med Sigge är det att rida in mig med honom :)

Elsa:

1.  Jag är 99 så jag fyller 13 år :)

2. Ehe, ja kanske det...

3. Vet faktiskt inte, antagligen skulle jag typ spela fotboll och shoppa, haha :)

4. Så klart skulle man ju vilja bli ryttar proffs, men anars kanske typ advokat eller något...

5. Vi träffades på hoppträningarna.

6. Mitt långsiktiga mål är lite orealsitiskt men det är SM. Men nu med Mille är det att hoppa några fler reg. LB:er för att sedan debutera LA. Målet med Findus är eftersom hanär så ung, bara hoppa lite LB:er så länge, vill inte skynda på allt så det blir tokigt.

Karolina:

1. 14

2. Visst

3. Vet inte.. Är inte bra på nått...

4. Veterinär

5. Träning

6. Stadig i LA med Lemon och kanske globen med Cleo!! Vem vet....

Caroline:

Stella:
1.Vad är ditt mål med dina hästar?
2.Hur ser din vardag ut?
3.Hur lägger du upp veckan för dina hästar?
4.Hur ser din drömhäst ut?

Elsa:

1.Vem tränar du för?
2.Hur gammal är du?
3.Vilken skola går du i?
4.Hur ser din drömhäst ut?

Karolina:

1.Kan du skriva om dina hästar?
2.Några tips till provridning?
3.När började du rida o hur länge har du ridit?
4.Hur ser din drömhäst ut?

Bra blogg:)

Stella:
1. Med murphy är det som sagt att rida på, tävla, ha kul :) Med Cajsa bli stadig Lb och rida La senare och Sigge lära känna :)

2. Som alla andras I guess, skola stalle osv :)

3. Beror på tävlingar och xå, beror liksom på :)

4. Som Sigge typ :)

Elsa:

1. Jag tränar för Caroline och Lena Kamensky

2. Jag är fyller 13 år, 99:a

3. Jag går Kunskaps skolan

4. Min dröm häst ser ut som Findus, men har utstrålningen som Mille, rörelse möstret är en blandning av de båda och hopptekniken som Mille och Findus tillsammans och ska vara en blandning av de båda att rida, PERFEKT häst!

Karolina:

1. Visst

2. Inte falla för första hästen du provrider och inte välja efter söthet

3. När jag var 2 började jag på ridskola, alltså 12 år! Fick min första ponny när jag var 5

4. Som Cleo

Sara:

Till alla:
1.Vilka är era bästa vänner?
2.Hur högt har ni hoppat?
3.Vad är erat mål med era nuvarande hästar?
4.Hur ser eran drömhäst ut?
5.Eran favvo tv serie?
6.Eran favvo film?

Stella:

1. Linus, Bärgarn, Andrew och Hannes :)

2. 130 på Sigge provridningen ett räcke xD

3. Redan skrivit :)

4. Som Sigge ungefär

5. Vampire diaries O.O

6. Spirit stallion of cimmaron <3

Elsa:

1. Anna, Rebecca, Stella, Lini.

2. Typ runt 120 skulle jag tro.

3. Redan skrivit :) <3

4. Oxå redan skrivit :) <3

5. Vet inte, brukar inte följa serier.

6. The Twilight Saga!

Karolina:

1. Pålle, Nea, Stella, Melissa, Elsa, Andrea, Anastasia, Agnes m.m. och hästarna såklart;)

2. 130 trippel med Wille

3. MSV B med Cleo LA med Lemon

4. Som Cleo

5. Vampire Diaries

6. A Cinderella Story

Anastasia:

Stella : Kan du beskriva dina ponnyer med 3 ord? :)

Elsa: Om du skulle tävla en annan gren inom ridsporten vad skulle det vara? :P


Lini: Vad är ditt mål med Lemon och Cleo? :)

Stella:

Murphy- Egensinnig, härlig, snäll

Cajsa- Ung, hopphäst, ovan

Sigge- Bäst, svår, lätt

Elsa:
Jag vet faktiskt inte, kanske fälttävlan, dock käns det ganska läskigt när man kommer upp på elit nivå... Ne, jag vet faktiskt inte, hoppning e min grej! :)

Karolina:

Cleo - MSV B, i framtiden Globen!

Lemon - Stadig LA kanske MSV B

Emma:

1.Vad är det som gör att ni fortsätter blogga?
2.Hur ser en typisk vardag ut för er?
3.Finns det något ni absolut inte skulle ha på eran häst/ponny nu eller i framtiden?
4.Hemmakväll eller Stallkväll?
5.Tävlingsdag eller Shoppingdag?

Stella:

1. Ingen aning, en gång börjat och du är fast :)

2. Skola och stallet

3. skarpt bett, westerprylar, dressyr prylar osv, saker som skadar osv. :)

4. hmm svårt! beror på när och med vem men just nu stallkväll

5. Tävlingsdag! hatar att shoppa..

Elsa:

1. Tycker det är kul :)

2. Vaknar 6.00 drar till skolan som börjar 8.30. Slutar runt 14, 15 så då tar jag bussen till stallet. Där rider jag, mockar, packar hö, fyller vatten i box och hage, fixar kraft hinkar, ibland smörjer och ja ni vet, gör stallet helt enkelt. Sedan kommer hem runt 19, då äter jag middag och efter det blir det plugg och lite dator, beroende på hur mkt jag måste plugga fram till 22 då jag går och lägger mig.

3. Vet inte, men saker som kan ta skada på hästen.

4. Stallkväll, helt klart!

5. Tävlingsdag oxå helt klart!


Karolina:

1. Vet inte.. Kul

2. Skola, stallet, plugga

3. Opassande sadel, fult bett (t.ex. spikbett elr vad det heter..), linement som bränner sönder hästens ben typ..

4. Stallkväll oftast men ibland hemmakväll

5. Tävlingsdag


Pernilla:

Till Alla,
1.Vad är den bästa och hemskaste händelsen ni varit med om inom ridsporten ?
2.Hur gamla var ni när ni började rida ?
3.Hur känner ni 3 varandra ? :)

Stella:

1. Bästa var nog meeting 10/7 2010 Hofors med Murphy och Koppen :) Hemskaste ör SOLKLART nör jag bröt nyckelbenet! Aldrig varit så rädd i hela mitt liv, ont gjorde de också, brutit benet också, men de va no big deal, gjorde bara ont som fan xD

2. ''Seriöst'' när jag va typ 9

3. Genom träningarna min mamma anordnar :)

Elsa:

1. Det bästa var nog min första lokal tävling i hela mitt liv på Puffa, det var en LB och jag kom 5:a, har nog aldrig varit så lycklig i hela mitt liv, haha, var typ 10, år då. Sen när jag fick min första vinst på Puffa var oxå härligt. Och när jag var med en kompis och simmade i havet med hästarna.

Det hemskaste var HELT klart när vi var tvungna att ta bort min älskade B- ponny Puffa.... :'( Gråter fortfarande när jag tänker på det även fast det var ett ganska bra tag sedan nu... :'(

2. Jag var nog ganska precis 6 år fyllda...

3. Genom hoppträningarna.

Karolina:

1. När jag fick min första ponny Aladdin, va 5 år

2. När jag var 2

3. Träning



Elin-team grys:

1.Hur länge har ni ridit?
2. Vilken är eran favorit häst affär?
3. Tävlar ni ? Ofta eller inte ? Hoppning/dressyr?

Stella:

1. sen jag va 9

2. Stockholm ridsport solklart!

3. Jepp, just nu ofta, hoppning

Elsa:

1. Sen jag var 6

2. Stockholms ridsprort!

3. Jepp, ofta när det är tävlingssäsong! Hoppning <3

Karolina:

1. Sen jag var 2

2. Svensk ridsport, Göteborg

3. Ganska ofta, har ju 2 hästar

Elin:

Vad heter hästen

Stella: Munsboro Murphy, Munsboro Mcnamara och Munsboro Shaft

Elsa: Munsboro Hayden, Munsboro Mr. Smithfield

Karolina: Munsboro Lemon Drop, Din Cleo Samott, Filur (utlånad)


Marina:

1.Hur många år har ni ridit ??
2.Vad e d bästa med hästar just ??

Stella:

1. Sen jag va 9

2. Att de är ärliga på hinder, pigga och frammåt, snälla och mina :)

Elsa:

1. Sen jag var 6

2. Att de är så otroligt personliga, härliga att rida och att de alltid får mig på gott humör!

Karolina:

1. I 12 år, sen jag va 2

2. Allt! Nej men att dom älskar att hoppa och vill verkligen över. Dessutom så dom sockersöta och underbara

Anonym:

till alla-

1.Det högsta ni har hoppat?
2.det högsta ni har tävlat?
3.Hur många rosetter har ni?
4.hur många blågula?
5.Favoritklubb att tävla på? varför?
6.Bästa tävlingsminne?

Stella:

1. enstaka hindert 130 men bana 110-120 tror jag

2. Lb+5 :S

3. +33  alla vinna själv :) (Lini har 25 000 000)

4. 7, 2 clear round

5. Roslagen tror jag :)

6. Hofors -10

Elsa:

1. Runt 120 skulle jag tro.

2. LA.

3. Vet inte, orkar inte räkna men skulle tippa på runt 40, kanske :)

4. Vet inte...

5. Enköpning, Södertälje, Hamre, Umeå.. Det är bra organiserat, bra bana att rida på och ja.

6. På min första lokal tävling i hela mitt liv på Puffa i en LB som jag kom 5:a i, har nog aldrig varit så lycklig!

Karolina:

1. 130, men bana så är det 120-125

2. 115

3. 179+, (har inte alla på samma ställe dessitom fick min kompis en.. så då 180+)

4. 48+

5. Roslagen RKK, för där är ända gången jag trllat av på tävling! (förrutom galoppen..)

6. Roslagen när jag vann en LA med Fille

Sofia N:

Fråga till alla:
1.Hej när startade ni bloggen?

2.Bästa djuret?

Stella:

1. 1 april :) (blogg.se raderade en massa historik så de finns inte med.. -.-)

2. Häst!

Elsa:

1. Som Stella och Lini

2. Som Stella och LIíni

Karolina:

1. 1 april men nått hände så allt togs bort.....

2. HÄST!!

 

Agnes:

Frågor till alla:
1.Hur många ponnyer har ni haft?
2.Kan ni berätta om dem?
3.Varför just hoppning och inte dressyr?
4.Favorit märken på hästkläder?
5.Favoritmärken på vanliga kläder?

Stella:

1. 9 om jag inte räknar fel :) (oj jävlar :o )

2. I annat inlägg, självklart!

3. Alltså... Dressyr är tråkigt ''/ Hoppning=fart och fläck

4. Kingsland

5. Hmm hollister kanske..?

Elsa:

1. Typ 5 om man räknar med de jag har och låne hästar jag har haft.

2. I ett annat inlägg, ofc!

3. Hoppning är roligare, haha.

4. Kingsland tror jag, även fast kvalitén SUUUGER!

5. Typ Hollister?

Karolina:

1. Runt 9

2. Jepp! Men i ett annat inlägg

3. Hoppning

4. Svensk Ridsport, Göteborg

5. Hollister

 

Frida:

Stella.

1.Hur lägger du upp en tränings vecka för dina hästar?
2.Vad har du för betyg?
3.Vad gillar du mest med sommaren?
4.Vem av din a hästar gillar du bäst? Varför?
5.Vilken är den högsta klassen eu har tävlat?

Elsa.

1.Hur lägger du upp en tränings vecka för dina hästar?
2.Har du några convesre?
3.Vilken är den högsta klassen du har tävlat i?
4.Kan du berätta lite snabbt hur en typisk vardag ser ut för dig?
5.Vilken av dina hästar gillar du bäst, varför?


Karolina.

1.Hur många ponnyer har du haft?
2.Hur lägger du upp tränings veckan för dina hästar?
3.Vilken skola går du?
4.Vem av dina hästar gillar di bäst och varför?

 

Stella:

1. Står innan

2. ingen aning, bra hoppas jag xD

3. Värmen :)

4. Hmm alltså elak fråga men om jag måste välja så är det Sigge för han kan mest :)

5. Lb+5 ''/

Elsa:

1. Kan ta det i ett separat inlägg.

2. Ja, 3 st.

3. Felfritt LA

4. Har jag redan sagt

5. Man kan inte jämföra dom, båda är otoligt faktaskika, men på sitt sätt.

Karolina:

1. Runt 9

2. Beror på tävling o vilken häst men Lemon får vila mer än Cleo eftersom han är unghäst o så.. Cleo får vila en dag o skritta en dag eftersom han är gammal. Eftersom Cleo kan bli seg så rider jag ut mycket så han är pigg:) Lemon gör jag lite blandat. Men jag rider ut mycke för jag tycker det är bra för hästarna att rida ut för då är dom glada o dom blir inte less på att bara vara på banan o så..

3.Internationella Engelska Skolan i Täby

4. Älskar båda lika mycket! Men på ett sätt Cleo för han kan mer;)


Klara:

Alla

1.Hur många pokaler har ni?
2.Vilka är era bästa vänner?
3.Erat bästa minne?
4.Erat värsta minne?
5.Varför gillar ni hästar?

Stella:

1. Hmm låt mig räk,a INGA :(

2. Linus, Bärgarn, Andrew och Hannes (:

3. Har ju ganska många, men en av de bästa är när jag fick Siggelutten :)

4. Brutit nyckelbenet (står även tidigare)

5.  Som Lini skrev, de är bäst!


Elsa:

1. Inga, hehe

2. Anna, Rebecca, Stella och Lini.

3. Bästa minne är min livs första lokaltävling på Puffa som var en LB som vi kom 5:a i , även  när jag vann första gången.

4. När vi var tvungna att ta bort Puffa.

5. De är bäst!


Karolina:

1. ca 50

2. Pålle, Nea, Stella, Melissa, Elsa, Andrea, Anastasia, Agnes m.m. och hästarna såklart;)

3. När jag ficka Aladdin

4. När morfar, morfar och farfar dog.. kan inte välja.:(

5. För dom är bäst!

 


Pussar och kramar Stella, Elsa och Lini :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0